Rad na velikom formatu

Likovni odgoj i obrazovanje djece treba graditi na iskustvu i motivaciji. Zbog urođene sklonosti za igru i zadovoljavanje unutarnje potrebe za izražavanjem dijete se voli likovno izražavati različitim materijalima u svim aspektima umjetnosti kako bi pokazalo ono što ga zanima i uzbuđuje. Iz toga proizlazi da je likovna umjetnost važno odgojno obrazovno sredstvo u životu djece stoga im trebamo pružiti mogućnost otkrivanja ljepote svijeta likovne umjetnosti i uživati u vrijednosti i autentičnosti dječjeg likovnog stvaralaštva.

Dijete ima sposobnost likovnog izražavanja i stvaranja dok su linija i boja elementi za gradnju slike. Primijenjujući "rad na velikom formatu" kod djece stvaramo osjećaj pripadnosti skupini, međusobnu povezanost, mogućnost slobode odabira i intenziteta rada, stvaranje pozitivnog i otvorenog pristupa likovnosti, prihvaćanje umjetničkog konteksta, osjećaj zadovoljstva postignutim rezultatom i uklanjanje vremenskog ograničenja aktivnosti. Kroz takve aktivnosti kod djece potičemo pozitivna emocionalna stanja, pozitivne odnose s vršnjacima i kooperativnost u radu. Tijekom aktivnosti djeca samostalno odabiru boje kojima žele slikati i tako prikazuju svoje viđenje svijete koji ih okružuje. Mi odrasli dobivamo priliku bolje upoznati i razumijeti dijete i tako neizmjerno cijeniti vrijednost i autentičnost dječjeg likovnog stvaralaštva.

Zrcalna slika "Grad", tempera, djeca u 6. godini života 

Djeci je ponuđeno slikanje na platnu velikog formata s ciljem spontanog, nenametljivog i neobaveznog likovnog izražavanja kao izazov i poticaj za istraživanje i stvaranje (platforma za višednevni ili višetjedni proces stvaranja i kreiranja) uključujući i djecu promatrače kao sudionike procesa u socijalnom kontekstu skupine. Likovna aktivnost trajala je deset dana. Korištena je slikarska tehnika (mokra), slikanje temperom. 

Djeca su aktivnosti pristupila na temelju vlastitih vizualnih iskustava i znanja a likovni izraz bio je usmjeren na akciju a ne gotovi proizvod. U takvom procesu slikanja gdje se posebna pažnja posvećuje autorskim kreacijama djece primjetno je da se više kreativno i emocionalno angažiraju dok u njima sudjeluju dobrovoljno i u poticajnoj stvaralačkoj okolini. Nakon višednevnog slikanja na platnu nastao je ovaj fascinantan i veličanstveni dječji likovni uradak potaknut intrinzičnom motivacijom djece.

"Proljeće", tempera

"Zeko i pisanice", novinski papir, tuš

"Action painting" 
Razvijanje kreativnost kroz ekspresivnost stvaranja i primjene gestualnih poteza 
(špricanje boje, kapljanje i slikanje rukama)

© 2019 Creative Art IKE
Izradio Webnode
Izradite web-stranice besplatno! Ova web stranica napravljena je uz pomoć Webnode. Kreirajte svoju vlastitu web stranicu besplatno još danas! Započeti