Case Study

LIKOVNI RADOVI:

  1. Veliki format papira,tempera,različite četkice
  2. Veliki format papira,tempera,pluteni čep
  3. Kolaž papir,tempera,ruke
  4. Bijeli papir,tempera,spužvica
  5. Bijeli papir,salvete,ljepilo, kist
  6. Srebrni karton,tempera,kist
  7. Bijeli papir,pastela

INTERPRETACIJA 

1. Ususretu s ovim likovnim poticajima dječak je prvo uzeo četkice i promatrao što bi s njima. Povlačio ih je po bijelom papiru. Zatim ih je odložio i umočio prst u temperu. Boja na prstu nije mu se svidjela pa je tražio gdje bi obrisao prst.

Uzela sam jednu četkicu i umočila ju u temperu i zatim sam povukla potez po papiru. Nakon toga i dječak je prvo u jednu ruku uzeo četkicu,umočio u temperu i povlačio ju po papiru,a zatim je uzeo četkice u obje ruke i s obje ruke povlačio ih po papiru.

Bilo je ponuđeno 6 četkica sa različitim nastavcima i on je izmjenjivao četkice umačući ih u temperu i bojeći papir. 


2. U susretu s temperom,plutenim čepom i papirom dječak je sve to ponuđeno na stolu promatrao,ali nije znao što bi s tim.

Na poticaj da uzme čep i umoči ga u temperu,a zatim točka po papiru nije reagirao.Kada sam ja uzela čep i započela aktivnost tada je i on učinio isto. 


3. Na ponuđenu temperu i papir dječak se ogledao po stolu kao da još nešto traži.Kada sam mu pokazala na svom papiru kako da umoči ruku i otisne ju na papir nije želio.

Kada sam mu ja željela umočiti ruku odbijao je. Zatim su druga djeca koja su to željela radila a on ni tada nije još uvijek želio.

Ostavila sam temperu i papire na stolu i odmaknuli smo se od toga. Otišli smo u dvoranu. Po povratku sam njega prvog uputila u sobu i kolegica je ušla unutra s njim.

Prišao je stolu, te je umočio ruku i otisnuo ju na papir. Pokazao je zadovoljstvo nakon toga.


4. Na ponuđeni papir, spužvicu i temperu te gledajući drugu djecu dječak je nakon nekog vremena sam prišao i započeo aktivnost. 

Smijao se cijelo vrijeme i ponavljao "teta". 


5. Na ponuđena sredstva na stolu dječak je gledao u to i nije ništa poduzimao. Nakon što sam uzela jednu kuglicu od salveta i umočila ju u ljepilo te zalijepila na papir on je prvotno uzimao kuglice i samo ih slagao po papiru.

Tada sam mu drugi papir namazala ljepilom i stavila pokraj njega,a on je kuglice od salveta slagao malo na jedan,a malo na drugi papir.

Kada je sve popunio slagao je kuglice jedne na druge. 


6. Dječak je na ponuđena sredstva reagirao na način da je uzeo kist i umakajući ga u čašicu s temperom povlačio ga po papiru. To ga je jako veselilo.

7. Dječak je prvo samo gledao u papir, a zatim, nakon što je malo gledao druge uzeo je pastelu i njome crtao. 

U jednom trenu htio je uzeti cijelu posudu s pastelama što mu je jedna djevojčica onemogućila pa je malo zastao. Ona mu je dala jednu pastelu pa je nastavio crtati. U jednom trenutku pogledao je u odgajatelja kao da ne zna što bi dalje i nakon neverbalnog ohrabrenja nastavio je dalje crtati.

TEHNIKE RADA: tempera,pastela,salvete


1. ODREĐIVANJE PREDMETA ISTRAŽIVANJA

Predmet istraživanja bio je "susret"dječaka Andreja B. sa različitim likovnim sredstvima i tehnikama i njegove reakcije i akcije na ponuđene aktivnosti i poticaje.

2. CILJ ISTRAŽIVANJA

Cilj je bio upoznati dječaka s likovnošću,različitim sredstvima,tehnikama te ga potaknuti i zainteresirati za rad s ponuđenim sredstvima, upoznati ga s nečim za njega novim, uvidjeti njegove reakcije i ponašanja u aktivnostima i više ga povezati s odgajateljima.

3. UZORAK

Dječak Andrej B. koji se svojim specifičnim i drugačijim ponašanjem razlikuje od ostale djece u skupini. Kako je ovo nova jaslička skupina i s obzirom na njegovu dob, 2.2g., još nam je vrlo teško odrediti na koji se način razlikuje od ostalih. Dječak je vrlo često odsutan mislima i u nekom "svom svijetu", često ne reagira na upute ili obraćanje njemu kao ni na zazivanje njegova imena iako smo zaključili da dobro čuje. Kao dijete koje se na taj način izdvaja od drugih odabrali smo ga za ovaj case study.

4. TIJEK PROJEKTA

Sve su se aktivnosti odvijale na način da su sredstva bila ponuđena na stolu i dostupna djeci kao i na način da je odgajatelj bio aktivan sudionik u njima. Svaki dan tijekom dva tjedna nudili smo djeci različite ili slične aktivnosti.

5. POSTIGNUĆA

Postigli smo to da smo dječaka zainteresirali za likovne aktivnosti, da je s vremenom sam dolazio do stola is dobrim pretpostavkama sudjelovao u likovnim aktivnostima, kao i to da ga je sve to veselilo i da je kroz te aktivnosti komunicirao s odgajateljima.

6. ZAKLJUČAK

Nakon ovog kraćeg perioda promatranja dječaka Andreja B. i poticanja na likovne aktivnosti zaključili smo da je ovo bio dobar način za poticanje dječaka na komunikaciju s odgajateljima. Dobrobiti i za dijete, ali i za nas bile su višestruke-od komunikacije koju smo teško s njim uspostavljali pa do njegove zainteresiranosti za svijet oko njega, a ne samo u njemu, te uživanja u likovnom izričaju i ponuđenim aktivnostima. Daljni rad nastavit ćemo tako da ćemo mu ponuditi još različitih tehnika i aktivnosti i s njim nastavljati uspostavljati odnos i komunikaciju kroz likovnost te na taj način poticati i bolju povezanost s cijelom skupinom.

© 2019 Creative Art IKE
Izradio Webnode
Izradite web-stranice besplatno! Ova web stranica napravljena je uz pomoć Webnode. Kreirajte svoju vlastitu web stranicu besplatno još danas! Započeti